menu خانه تصاویر ویدئوها اخبار کاربران اخبار سایت مقایسه رزومه‌های فعال راهنما قوانین سوالات متداول تماس با ما عضویت انتخابات فعال


مهین زارع پیرحاجی

مهین زارع پیرحاجی

۰ دنبال کننده
دنبال کردن
فیسبوکاینستاگرام
داوطلب قطعیداوطلب قطعی
شورای شهر ششم
 «بندرعباس» 

adsتبلیغات adsتبلیغات adsتبلیغات adsتبلیغات
  » مشخصات فردی
نام و نام خانوادگی مهین زارع پیرحاجی
وضعیت تاهل متاهل
تاریخ تولد 1341
  » سوابق تحصیلی
آخرین مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی جامعه شناسی
سوابق تحصیلی دیگر کارشناسی مدیریت فرهنگی
  » سوابق شغلی
سوابق شغلی دولتی کارمند جهادسازندگی استان هرمزگان - مدرس نهضت سواد آموزی –حوزه هنری استان -کارمند اداره کل فنی و حرفه ای استان –کارمند سازمان ملی جوانان-کارمند اداره کل ورزش و جوانان
سوابق شغلی خصوصی مدیر موسسه علمی آینده سازان- موسس و مدیر آموزشگاه آزاد کامپیوتر دارالفنون
  » متفرقه
گرایش سیاسی شما مستقل
هدف از داوطلبی تلاش در جهت تحقق توسعه پایدار در شاخص های مختلف توسعه شهری و بومی سازی شاخص های توسعه متناسب با شرایط کالبدی شهرستان بندرعباس
برنامه ها برنامه های مورد نظر در 4 شاخص توسعه شهری در قالب 13 عنوان طبقه بندی شده است و قابل ارائه در صحن شورا می باشد شاخص های مورد نظر شامل شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی می باشد که برنامه های راه اندازی باشگاه اقتصاد شهر (در خصوص زیر ساخت های اقتصادی، فرصت های کار، اشتغال، جذب مشارکت اقتصادی، تعامل شهروندان و هم افزایی در سرمایه گذاری و ایجاد زمینه باز تولید در جهت تحقق مشاغل پایدار )، تدوین برنامه های طرح اشتغال زنان کم درآمد و سرپرست خانوار، تدوین طرح های شهر دوستدار کودک ، شهر دوستدارسالمند و شهر دوستدار معلولان جسمی، توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی، حمایت از طرح ها و ایده های نو در در جهت رفع آلودگی های ناشی از فاضلاب شهری و مدیریت پسماندها، تلاش در جهت رفع شکاف اجتماعی بین مردم و مسئولین از طریق سازوکار ارتباطات موثر با تسهیلگران محلات، مدیریت راهبردی بافت فرسوده شهر و...اهم برنامه ها می باشد.
  » سوالات انتخاباتی
زمینه کاری شما در شورای شهر چه خواهد بود؟ بر اساس تجارب و دانش تخصصی حاصله در حوزه فرهنگی –اجتماعی آمادگی خود را در این زمینه اعلام میدارم. ضمن آنکه بر اساس تصمیمات در صحن شورا در هر زمینه ای که برای پیشرفت شهر لازم باشد آماده خدمتگزاری می باشم.
نگرش کلی شما نسبت به شورای شهر و میزان کارکرد آن چیست ؟ علاوه بر وظایف ذاتی شورا در خصوص تعیین شهردار و نظارت بر عملکرد شهرداری و دستگاه ها و نهادهای اجرایی ذی ربط در حوزه شهری ضرورت اصلاح فرایندها در جهت تحقق تمامی شاخص های توسعه پایدار شهری برای دستیابی به بهبود شرایط موجود لازم می باشد.
آسیبهای جدی مد نظر شما در فضای فعلی شهر چیست؟ عدم توجه به سرمایه های اجتماعی و نهادهای مدنی در تعاملات و هم افزایی در رفع شکاف اجتماعی، تبعیض، نابرابری، فقر و بیکاری ...
راهبردها و راهکارهای پیشنهادی شما برای بهبود وضع موجود چیست ؟ جهت بالا بردن احساس تعلق اجتماعی در مشارکت پذیری جمعی به منظور رفع مشکلات موجود شهری ، واگذاری مسئولیت اجرای پروژه ها در شهر به بخش خصوصی و نهادهای اجتماعی غیر دولتی به عنوان یک راهبرد می تواند عامل ارتقاء همبستگی و مشارکت اجتماعی باشد.
اولویتهای کاری و موضوعات پر اهمیت شواری شهر در صورت ورود شما چه خواهد بود؟ بررسی وضعیت موجود عملکرد شهرداری و شورای شهر فعلی به منظور اصلاح برنامه های جاری و تدوین راهبردهای موثر در بهبود شرایط موجود .
مشکلات مناطق محروم و راهکارهای اصلاح و بهبود آنها چیست؟ شهرستان بندرعباس به دلیل رشد اقتصادی به واسطه همجواری با دریا و صنایع غرب استان و استقرار بزرگترین اسکله های ترانزیتی کشور و پذیرش جمعیت جویای کار با پدیده بزرگ حاشیه نشینی مواجه گردیده است که در سال های اخیر این شهر را دچار چالش های اجتماعی جدیدی نموده است از جمله خارج شدن از طرح تفضیلی شهری ، از بین بردن نمای ظاهری شهر، ورود حجم بالای فاضلاب که بدون مدیریت و برنامه وارد سیستم فاضلاب شهری شده ، ساخت و سازهای غیر اصولی که تبعات گسترده ای به بدنه شهر وارد نموده است و طبق بررسی های به عمل آمده کلیه مناطق حاشیه نشین در ادامه محلات فقیر نشین در حاشیه شهر شکل گرفته که به معضلات اجتماعی این مناطق افزوده است لذا تدوین راهبردهای لازم جهت اصلاح وبهبود شرایط موجود لازم و ضروری می باشد که طبق مطالعات بنده بر حسب اولویت می توان به راهبردهای زیر اشاره نمود: احیا و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده و ساماندهی کوچه ها، ایجاد شرایط مناسب برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی نظیرتخفیفات مالیاتی و ایجاد انگیزه در آن ها به منظور سرمایه گذاری در مناطق حاشیه نشین به منظور تولید مسکن مناسب، تهیه نقشه ثبت املاک و افراز آنها جهت تسهیل در صدور اسناد مالکیت ) اقتصادی)، احداث فضاهای فرهنگی-ورزشی به عنوان محرک توسعه ) کالبدی(،ایجاد امکان مهارت آموزی)فنی و حرفه ای( به منظور فراهم نمودن اشتغال پایدار، بهره مندی از روحیه همیاری ساکنین در ایجاد امنیت منطقه با مشارکت مسئولین(جامعه پذیری ساکنان)، احداث فرهنگسرا در جوار مناطق حاشیه نشین به جهت مدیریت اوقات فراغت، ارتقاء سطح مهارت های زندگی جوانان و نوجوانان) مدیریت شهری)، پایش خرده فرهنگ های حاکم در محلات حاشیه نشین و اصلاح سبک زندگی(جامعه پذیری ساکنان)، فرهنگسازی ساکنان محلات حاشیه نشین جهت جمع آوری زباله در ساعت معین تعیین شده ) زیست محیطی)، طراحی و توسعه سیستم دفع فاضلاب شهری )زیست محیطی)، ایجاد دفاتر تسهیلگری در مناطق حاشیه نشین به منظور ترویج و آگاهسازی ازحقوق شهروندی و روش های مشارکت موثر ) مدیریت شهری)، برگزاری کارگاه توجیهی برای مدیران شهری جهت ساماندهی و توانمند سازی
راهکارهای شما برای افزایش مشارکت مردم در تصمیم سازی ، اجرا و نظارت بر امور چیست ؟ برنامه ریزی ارتباطات مردمی و معتمدین محلات با دو شیوه مجازی(از طریق وب سایت و حضوری در محلات از طریق بازدید میدانی و گفتگو)
نقد شما از وضع موجود و شورای فعلی و قبلی چیست؟ عدم اجماع در تصمیم سازی در صحن علنی شورا و اتکا به مراکز قدرت در بیرون از شورا همچین عدم ارتباط موثر با مردم و عدم مشارکت پذیری فعالین بخش غیر دولتی در فعالیت های اجرایی که موجبات عدم اعتماد به عملکرد شورا را در اذهان عمومی ایجاد نموده است.
راهکارهای شما برای رفع فساد از بدنه فسادخیز شهرداری چیست ؟ ایجادسیستمی به عنوان دیده بان شفافیت در عملکرد شهرداری با تدوین برنامه های تحت نظر مشاوران مرتبط در حوزه های عملیاتی با اصلاح فرایندها (مناقصه ها، مزایده ها، رانت اطلاعات و...) و گزارش بهنگام به جامعه در مسیر نهادینه کردن مطالبه گری در فرهنگ عمومی مردم .
مقدار و محل تامین منابع مالی تبلیغاتی خود را اعلام نمایید بهره گیری از اندک اندوخته شخصی و با پشتوانه سرمایه اجتماعی که سالیان زیادی از عمرم در کنار مردم شهرم اندوختم.
راهکارهای شما برای جذب و ایجاد منابع مالی جدید برای شهرداری ها چیست؟ اتخاذ سیاست استقلال مالی شهرداری ها از دولت و منابع رانتی نفت بدون تعریف منابع مالی جدید باعث گردید تا مسئولین این نهاد مدیریت شهری، به فروش شهر (تراکم) برای تامین بودجه مورد نیاز خود جهت اداره شهر اقدام کنند. این فرایند سرمایه داری مستغلاتی را در سطح شهرها رونق بخشیده و با ایجاد تغییرات گسترده نامطلوب در فضاهای شهری چالش های جدی در ابعاد مختلف به ویژه زیست محیطی را خلق کرده است. این در حالی است که در ایجاد سیستم عدم تمرکز ، برخورداری از منبع درآمدی مستقل به عنوان یکی از عوامل کارآمدی حکومت محلی مطرح می باشد. منابع مالی حکومت های محلی بیشتر بر اساس مالیات می باشد تا بتوانند آن را آزادانه در چارچوب اختیاراتشان هزینه کنند و نکته مهمتر اینکه باید با مسئولیت هایی که قانون اساسی و قوانین عادی بر عهده آنها می گذارند،تطابق داشته باشد.به نظر می رسد تنها در این صورت است بنیان های اقتصادی یک شهر سالم با منابع درآمدی پایدار گذاشته خواهد شد. از این رو راهکارهایی جهت اصلاح نظام درآمدی شهرداری ها برای مدیریت بهینه شهر نیازمند و ضروری می باشد. از جمله این راهکارها می توان به اختصاص بخشی از درآمدهای مالیاتی به شهرداری ها، وضع عوارض و مالیات ها متناسب با نیاز شهرداری و وضعیت اقتصادی کشور، اتخاذ الگوی مطلوب حکمرانی کارآمد شهری مبتنی بر شفافیت ، پاسخگویی، مسئولیت پذیری، افزایش مشارکت و حمایت های مردمی ،ایجاد نظام پایدار درآمد شهری، بهره گیری از کسب و کارهای کوچک اقتصاد محلی ، تاکید بر سرمایه گذاری مولد، و... اشاره نمود.
برای شفافیت و شفاف سازی چه برنامه هایی دارید؟ جهت شفاف سازی در شورای شهر و شهرداری به منظور مشارکت مردم و بالا بردن آگاهی آنان از وضعیت موجود فعالیت در دو حوزه پیشنهاد می گردد حوزه راه اندازی فناوری شهروندی جهت رسیدن به حوزه شفافیت اطلاعاتی اقتصادی که جهت آگاهی بیشتر توضیحات لازم به شرح ذیل ارائه می گردد :  شفافیت اطلاعاتی شفافیت اقتصادی را می‌توان از اصلی‌ترین متغیرهای شفافیت در کشور دانست. شفافیت قراردادها، مناقصات و مزایدات، مجوزهای اقتصادی، بودجه و … از جمله مواردی هستند که در موضوع شفافیت اقتصادی طبقه‌بندی می‌شوند و تحقق هرکدام از آن‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی را در افزایش اعتماد عمومی، پیشگیری از فسادهای اقتصادی، بهینگی فرآیندهای اقتصادی و رونق تولید داشته باشد.برنامه‌های پیشنهادی در حوزه شفافیت اطلاعاتی به شرح زیر می باشد. حوزه پیشنهادی: استقرار دبیرخانه «کارگروه ارتقای سلامت عملکرد شورا و شهرداری» و تدوین برنامه جامع شفافیت و مبارزه با فساد که شامل برنامه های ارزیابی وضعیت کلی شورای شهر و استخراج نقشه وضعیت فعلی، تدوین نقشه مطلوب، مشاوره رسیدن به وضع مطلوب، اجرای خرده پروژه‌های عملیاتی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی (شفافیت و داده‌ی باز، تعارض منافع، سامانه‌ها، گزارشگری تخلف و ...).می شود  فناوری شهروندی فناوری شهروندی نوعی فناوری است که مداخله یا مشارکت مردم در توسعه را ممکن می‌سازد، ارتباطات شهروندان را تقویت می¬‌کند، زیرساخت های لازم را بهبود می‌¬بخشد و معمولاً صلاح عمومی را در نظر می‌گیرد. این فناوری شامل نرم‌افزارهای کاربردی شهروندی و پلتفرم‌هایی می‌شود که از نهادها و مؤسسات دولتی و دیگر نرم‌افزارهایی که دستیابی به این اهداف را ممکن می‌سازند، پشتیبانی می‌¬کند. سامانه‌های «شفافیت قراردادها»، «جمع‌نویسی» و … همگی از پروژه‌هایی هستند که با هدف توسعه شفافیت شکل می گیرد. برنامه‌های پیشنهادی در حوزه فناوری شهروندی شامل موارد ذیل می باشد: حوزه پیشنهادی:سنجش سلامت، کارکرد و شفافیت عملکرد شورا و شهرداری که شامل برنامه های ارائه پیشنهادها به منظور تحول و ارتقاء برنامه ها، ورود به سطح اجرا و عملیات ارتقاء سامانه‌ها می باشد. حوزه پیشنهادی دوم استقرار نظام حل مسائل مبتنی بر مشارکت‌جویی و جمع سپاری است که برنامه پیشنهادی آن استقرار سامانه ارتباط با شبکه مخاطبان شهرداری و شورای شهر، ارزیابی مسائل شورا و شهرداری از نگاه مردم و مخاطبان، استقرار نظام حل مسائل مبتنی بر مشارکت‌جویی عمومی و جمع‌سپاری، استقرار سامانه جمع‌نویسی می باشد. و حوزه پیشنهادی سوم دوره‌های آموزشی شفافیت، تعارض منافع و مبارزه با فساد است که برنامه پیشنهادی آن راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و ترویجی در فضای مجازی (تولید محتواهای آموزشی به زبان ساده در قالب پوستر، کلیپ، موشن‌گرافی و... می باشد.
چه کمبود یا نقضی را در عملکرد شورای فعلی می بینید که نیاز به حضور شما برای رفع آن می باشد؟ بنابر مطالعات صورت گرفته بر عملکرد شوراها تمرکز گرایی، رانتی بودن سیستم و مبهم بودن جایگاه حقوقی همچنین عدم توجه به منابع انساني و استعداد هاي بالقوه شهر در تحقق حقوق شهروندي و خلاء راهبری حوزه فرهنگی اجتماعی شهر به جهت تنوع قومی جمعیت در شهرستان بندرعباس و ضعف برنامه های موثر فرهنگی اجتماعی به عنوان زیر ساخت ارزش ها و هنجارها در باز تولید فرهنگ عمومی موجب عملکرد نامطلوب شوراها شده است . که با توجه به تجارب اینجانب در حوزه فرهنگی اجتماعی می توان در رفع خلاء راهبری حوزه فرهنگی اجتماعی شهر قدم های موثری برداشت.
پیامتان به مردم چیست؟ با سلام ، احترام و استعانت از پروردگار نکاتی را ذیلا به همشهریان خود توصیه می نمایم. 1- دعوت از شهروندان بزرگوار جهت مشارکت فعال در انتخاب هوشمندانه نامزدهای که به نمایندگی مردم در سرنوشت شهر در مسیر توسعه پایدار موثر باشند. 2- آگاه سازی شهروندان در پرهیز از خرید و فروش احتمالی رای. 3- توجه به دانش و تخصص زیسته نامزدهای انتخاباتی شورای شهر جهت ترکیب لیست به منظور تقویت کمیسیون های تخصصی شورای شهر