menu خانه تصاویر ویدئوها اخبار کاربران اخبار سایت مقایسه رزومه‌های فعال راهنما قوانین سوالات متداول تماس با ما عضویت انتخابات فعال


اخبار کاربران
ارسال شده توسط یعقوب دبیری نژاد [داوطلب شورای شهر ششم]
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ساعت : ۱۵:۱۹ | کد خبر : ۶۴

خواجه عطا زیر ذره بین روزنامه دریا: تعمیر و نوسازی منازل محله خواجه عطا در بُن بست حریم ۶۰ متر دریا

منازل ساکنان محله خواجه عطا بندرعباس فرسوده هستند و نیاز مبرم به تعمیر و نوسازی دارند، اما به دلیل حریم ۶۰ متر دریا به آن ها اجازه تعمیر و بازسازی را نمی دهند و دستگاهی هم در این رابطه پاسخگو نیست و این حکایت عدم مجوز اخذ سند همچنان ادامه دارد از اینرو روزنامه دریا وارد میدان شد و به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخت.

مقام معظم رهبری( مدظله العالی) : مهم ترین مسئله نظام رسیدگی به طبقات ضعیف جامعه است و رفع فقر و محرومیت، در شمار هدفهای طراز اول است و پای‌بندی به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سخنی بی‌معنی و ادعایی پوچ است.موضوع حریم ۶۰ متر دریا، مسئله ای است که ساکنان محله خواجه عطا سال‌های سال است که با آن دست و پنجه نرم می کنند‌ و گویا این مشکل ساکنان محله خواجه عطا به موضوع پر پیچ و خم و لاینحل تبدیل شده است و در این بین از سوی مسئولان متولی عزم و اراده لازم برای حل این مشکل ساکنان دیده نمی شود.ساکنان محله خواجه عطا از دیرباز تا کنون در این محله زندگی می‌کنند و منازل شان فرسوده و نیاز مبرم به تعمیر و بازسازی دارد و ساکنان این محله با مشکلی مواجه هستند به نام حریم ۶۰ متر دریا که به دلیل این مشکل به ساکنان نه مجوز تعمیر و نوسازی را می دهند و نه مجوز اخذ سند و پیگیرهای شان هم در این باره راه گشا نبوده است.

طبق قانون از آخرین مد دریا به فاصله ۶۰ متر، حریم تعیین شده و این در صورتی است حتی برخی از املاک ساکنان از ۶۰ متر بیشتر فاصله دارد ولی به آن ها اجازه تعمیر و بازسازی را نمی دهند.

سئوالی که در ذهن های ساکنان تداعی می کند این است که اگر منازل ما به دلیلی فرسودگی و عدم اجازه تعمیر و نوسازی ریزش کند چه کسی یا چه دستگاهی پاسخگو است؟ آیا باید خانواده ما در زیر آوار مدفون شوند و بعد مسئولان اقدامی انجام دهند؟ چرا مسئولان به درخواست اهالی توجه ندارند؟.«قاسمی» یکی از ساکنان این محله که منزلش فرسوده است در گفت وگو با خبرنگار روزنامه دریا، اظهار کرد: منازل ما به شدت نیاز به تعمیر و نوسازی دارد و با کوچکترین اشاره و خطری که خدای نکرده اتفاق بیفتد سقف آن روی سر خانواده های مان فرود می‌ریزد، اما به دلیل حریم ۶۰ متری دریا اجازه تعمیر و بازسازی را به ما نمی دهند.


گوش شنوایی وجود ندارد


وی در ادامه افزود: در بارندگی سال گذشته به دلیل این که سقف خانه های مان فرسوده و از چوپ بود و نیاز به تعمیر و بازسازی داشت منزل و زندگی مان در آب شناور شد و کسی هم به داد ما نرسید و فریادهای ما را هیچ گوش شنوایی نشنید. 


از روی فقر و اجبار در این جا زندگی می کنیم


این ساکن محله با بیان اینکه آیا مسئولان حاضرند نیم ساعت خانواده های شان در این خانه های فرسوده زندگی کنند؟ بیان کرد: ما از روی اجبار و فقر داریم در این خانه های در حال ریزش و فرسوده زندگی می کنیم، آیا این است عدالتی که مسئولان از آن دم می زنند و شعار های رنگین کمانی برای قشر مستضعف در ایام و کارزارهای انتخاباتی می دهند.«عزیزی» یکی دیگر از ساکنان محله در همین رابطه با ابراز گلایه تند و تیز از متولیان امر به خبرنگار ما، گفت: چرا موضوع حریم ۶۰ متر دریا از سوی مسئولان متولی حل و فصل نمی شود؟ حتما باید جسد های مان زیر آوار مدفون شود و بعد مسئولان باور کنند که منازل مان فرسوده و نیاز به تعمیر و نوسازی دارد. وی در ادامه افزود: منازل مان سقف هایش از چوب است و نیاز به تعمیر و نوسازی دارد و به ما به اجازه تعمیر و بازسازی را به دلیل حریم ۶۰ متر دریا را نمی دهند و نمی توانیم از تسهیلات بافت های فرسوده که به این امر اختصاص داده اند استفاده کنیم و باید با ترس و دلهره زیر این سقف ها شب به صبح کنیم.

این ساکن محله با طرح این سوال از مسئولان که فقط همین منازل قشر مستضعف در حریم قرار دارد؟ یادآور شد: چرا بازار ماهی فروشانی که کاملا در حریم قرار داشت مجوز ساخت و ساز گرفت و هیچ گونه مانعی برای آن وجود نداشت آیا دستان قدرت و زور با علم کردن ماده و تبصره ای برقرار بود ؟ چرا از این ماده و تبصره های قانونی برای اهالی که نسل اندر نسل در این محله ساکن هستند وجود ندارد و نمی توان پیدا کرد؟ آیا این یک بام و دو هوا نیست؟ از مسئولان امر می خواهیم که بیایند و از نزدیک مشکل اهالی را لمس کنند و برای آن راه و چاره ای بیندیشند تا این مشکل ساکنان مرتفع شود.


استفاده از تسهیلات بافت فرسوده



یکی دیگر از ساکنان محله در این باره می گوید: اگر موضوع حریم ۶۰ متر دریا با ساز و کاری حل و فصل شود و به ما اجازه تعمیر و بازسازی منازل مان دهند می توانیم از تسهیلات بافت فرسوده که به این امر اختصاص یافته استفاده کنیم هم مشکل اهالی مرتفع می شود و هم سیمای شهری تغییر می کند.وی در ادامه افزود: الان بعد از گذشت سال های سال این مشکل همچنان پابرجا است با همه مسئولان متولی که در این امر نقشی دارند می خواهیم به عزمی قوی مشکل ما را حل و فصل کنند.

 

http://www.daryanews.ir/news.php?id=37299&hilight=%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85%DB%8C

 

adsتبلیغات
آخرین ویدیوهای داوطلب
img انعقاد تفاهم نامه رسانه های مطالبه گر

آخرین تصاویر داوطلب
img دیدار یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا با چهره های سرشناس استان در نمایشگاه مطبوعات سال1398 در غرفه روزنامه دریا
img دیدار یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا با چهره های سرشناس استان در نمایشگاه مطبوعات سال1398 در غرفه روزنامه دریا
img خبرگزاری تابناک: تفاهم نامه همکاری رسانه ای برای ارتقا مطالبه گری

آخرین اخبار داوطلب
img بازخورد يک يادداشت در روزنامه دریا: اتوبوس رفت
img با پیگیری روزنامه دریا شهرداری وارد عمل شد: رفع برخی از مشکلات ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص)
img دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس عنوان کرد: با جدیت پیگیر تعیین تکلیف حریم ۶۰ متری دریا هستیم
img پیگری های مکرر روزنامه دریا در خصوص حریم 60 متری دریا ادامه دارد // آقای استاندار! به موضوع حریم ۶۰ متر دریا ورود کنید
img روزنامه دریا بررسی می کند: ساکنان محله خواجه عطا چشم انتظار اقدامات جهادی دادستان