menu خانه تصاویر ویدئوها اخبار کاربران اخبار سایت مقایسه رزومه‌های فعال راهنما قوانین سوالات متداول تماس با ما عضویت انتخابات فعال


اخبار کاربران
ارسال شده توسط یعقوب دبیری نژاد [داوطلب شورای شهر ششم]
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ | ساعت : ۱۳:۰۵ | کد خبر : ۶۷

با پیگیری روزنامه دریا شهرداری وارد عمل شد: رفع برخی از مشکلات ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص)

با پیگیری روزنامه دریا شهرداری وارد عمل شد: رفع برخی از مشکلات ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص) تشکر جمعی از ساکنین شهرک پیامبر اعظم(ص) از پیگیری های معاونت خدمات شهری و روزنامه دریا در خصوص مطالبات خود.

همان طور که می دانید تهیه مسکن همواره به عنوان یکی از نیازهای ضروری در جامعه مطرح است که دولت های نهم و دهم در راستای پاسخگویی به این نیاز، طرح مسکن مهر را مطرح کردند و متعهد شد با اجرای این طرح سالانه بیش از یک ونیم میلیون واحد مسکونی در سطح کشور بسازد.مسکن مهر در شهرستان بندرعباس نیز دارای مشکلاتی مهم و اساسی که مهرنشینان از مسئولان ارشد هرمزگانی بارها خواستار رفع مشکلات آن بوده اند. چرا که این مشکلات سال ها است وجود دارد و عزمی جدی برای سرو سامان دادن به این معضلات وجود ندارد.مسکن های مهر پیامبراعظم (ص) از ابتدای ساخت تا بهره برداری و تحویل آن به مردم جزء پر حاشیه ترین ها بوده است.

ساخت غیر اصولی غیر قانونی برخی خانه ها، فروش یک واحد به چند نفر، کمبود امکانات، کمبود فضای سبز عدم رسیدگی شهرداری به این منطقه، تاریکی معابر و کمبود روشنایی در این منطقه  وجود سگ های ولگرد و .... همه و همه مشکلاتی بوده که تا کنون چندین بار از طریق رسانه ها به آن پرداخته شده است اما با این وجود تنها برای برخی از این مشکلات اقدام شده است و باقی مشکلات همچنان پا برجاست.در بسیاری از موارد هم پاس کاری بین ادارات بوده و مشکلات شهروندان این شهرک که تعداد آن ها هم  کم نیست وجود دارد.با وجود اطلاع رسانی چندین و چند باره در خصوص نبود سطل زباله و همچنین آسفالت خیابان ها که کاملاً از بین رفته است . اوایل مهرماه  تعدادی از ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص) با روزنامه دریا تماس حاصل نمودند وگلایه مند از مشکلات چندین ساله خود بودند . مبنی بر اینکه  زباله های زیادی در این شهرک رها شده است.

ملایی یکی از ساکنان مسکن مهر360 واحدی اسلام آباد بیان کرده بود:  در این مجتمع هیچ سطل زباله ای وجود ندارد و علیرغم پیگیری هایی که انجام شده نتوانسته ایم از شهرداری سطل زباله ای دریافت کنیم. وی افزود: مردم به ناچار زباله هایشان را در کنار دیوار مجتمع تخلیه می کنند که در این ایام کرونایی هم غیر بهداشتی است و هم چهره ی زشت و زننده ای را به تصویر کشیده است . ساکنین مجتمع 360 واحدی اسلام آباد گفته بودند: سال گذشته با شروع بارندگی دیوار سنگی این مجتمع ریزش کرد، خوشبختانه کسی آن زمان در حال عبور از آن منطقه نبود و همچنان هیچ ارگانی برای ترمیم و حتی جمع آوری این سنگ ها اقدامی نکرده است.با وجود این که راه عبور و تردد ماشین ها بواسطه این سنگ ها مسدود شده بود. این مجتمع به گونه ای ساخته شده که بالای یک تپه قرار دارد و جانمایی مناسبی برای آن انجام نشده است.

در حال حاضر 60 درصد جاده همچنان مسدود است.وی تصریح کرد: به هر نهاد و ارگانی مراجعه می کنیم می گویند وظیفه ی ما نیست باید به تعاونی مراجعه کنید اما تعاونی در کار نیست.گفته می شود که در حوزه اختیارات راه و شهرسازی است که به این مشکل بپردازد .بسیاری از ساکنین از وجود سگ های ولگرد و آسفالت های خراب، چاله های فراوان در این شهرک بسیار گله مند بودندو از رسانه پیگیر درخواست های خود بودند. این مسئله را با اسماعیلموحدی نژاد معاون خدمات شهری بندرعباس در میان گذاشتیم و صبح سه شنبه 22 مهر 99به اتفاق ایشان و با حضور معاونین و شهردار ویژه شهرک پیامبر اعظم (ص) و خبرنگار وعکاس روزنامه دریا از مجتمع 365 واحدی اسلام آباد بازدید به عمل آمد و با حضور نماینده ساکنین این مجتمع تصمیماتی برای رفع مشکلات آنان گرفته شد.موحدی نژاد ، در خصوص سطل های زباله گفت: بر اساس مستندات موجود در سال 97 و 98 بیشترین توزیع مخازن زباله را در شهرک پیامبر (ص) اعظم داشته ایم . طبق قوانین مجتمع ها، تهیه مخزن درون مجتمع بر عهده ی خود ساکنین است و از درب مجتمع به بیرون بر عهده ی شهرداری ها است .

موحدی نژاد افزود : دو مشکل وجود دارد مشکل اول اینکه متاسفانه ساکنین این سطل ها را به داخل مجتمع انتقال می دهند .مشکل دوم هم این است که بدون هماهنگی و رعایت استاندارد ها به لحاظ تعداد خانوار هایی که درون یک مجتمع زندگی می کنند،سطل تهیه شده است و باز هم خود ساکنین مخازن را از یک مجتمع به مجتمع دیگر انتقال می دهند.اما معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در خصوص مشکلات متعددی که در شهرک پیامبر اعظم (ص) وجود دارد گفت: جلسات متعدد ومختلف از طریق نمایندگان ، استاندار ومسولین مربوطه انجام شده است ، اما مشکل در سطح کشور است و در ناحیه کشوری باید بحث تغییر و تحول شهرک پیامبر اعظم (ص) بین شهرداری و راه شهرسازی انجام شود  تا ساکنین تکلیف خود را بدانند . هنوز تکلیف مشخص نیست. حتی خود مدیر کل راه و شهرسازی پیگیر این مسئله است ظاهراً باید از تهران این مشکل حل شود .اما موضوعات این چنینی که بوجود می آید بسیاری از افراد اطلاع ندارند و بر این باور هستند که کم کاری از شهرداری است. که باید مطلع شوند .اما باز هم تا جایی که در توان داشته باشیم پیگیر مشکلات و مطالبات مردم شهر بندرعباس هستیم. در این مدت بر اساس پیگیری که استاندار هرمزگان انجام داده است، حدود 1 سال پیش پیگیر آن هستند اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است .

بر اساس دستوری که به چند اداره شهرداری، راه و شهرسازی ، حمل و نقل جاده ای، بنیاد مسکن داده شده، باعث شد تا حد زیادی مشکلات این شهرک رفع شود و بخش زیادی از نخاله های پیامبر اعظم (ص) جمع آوری شد .یک سری اقدامات این چنینی انجام شده است. اما برای اینکه کار اساسی در این حوزه انجام شود بحث تعیین تکلیف پیامبر اعظم(ص) است که باید با سرعت بیشتری انجام شود.در پایان این بازدید موحدی نژاد بیان کرد:  اما موضوعات این چنینی که بوجود می آید بسیاری از افراد اطلاع ندارند و بر این باور هستند که کم کاری از شهرداری است. که باید مطلع شوند ،اما باز هم تا جایی که در توان داشته باشیم پیگیر مشکلات و مطالبات مردم شهر بندرعباس هستیم.بعد از گذشت 40 روز از بازدید اسماعیل موحدی نژاد معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از شهرک پیامبر اعظم (ص)و مجتمع 360 واحدی اسلام آباد پیگیر این موضوع بودیم تا بدانیم تا چه حدی مشکلات بیان شده رفع شده است .با مشاهدات میدانی و ارسال عکس و فیلم توسط ساکنین این شهرک به روزنامه دریا شهرداری بندرعباس در حوزه خدمات شهری در شهرک پیامبر اعظم (ص) به مطالبات مردم پاسخگو بوده و به فعالیت پرداخته است.بسیاری از ساکنین با ارسال پیام به روزنامه دریا از شهردار ناحیه و معاونت خدمات شهری شهرداری کمال تقدیر و تشکر را داشتند.

بسیاری از ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص) با ارسال فیلم و عکس به روزنامه دریا و پیگیری از طریق معاونت خدمات شهری شهرداری مشکلات بوجود آمده رفع شده است. احمد رضا کریمی شهردار ناحیه ویژه شهرک پیامبر اعظم (ص)در خصوص آسفالت خیابان های پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: از اول مهر تاکنون 10 سرویس ماشین حدود 90 تن آسفالت به صورت لکه گیری ترمیم خیابان ها انجام شده است . شهردار ناحیه ویژه شهرک پیامبر اعظم (ص) افزود: 70قلاده سگ در مهرماه و 82 قلاده در آبان ماه سال جاری در سطح شهرک پیامبر اعظم (ص) جمع آوری شده است.همچنین 12 سطل زباله در آبان ماه و25 سطل زباله در مهره ماه بازسازی و رنگ آمیزی شده و شهرک پیامبر(ص) اعظم برای رفاه ساکنین تحویل جا گذاری شده است . نیمکت های فرسوده موجود در این شهرک جمع آوری شده است و 12 نیمکت بتنی تهیه شده که تا چند روز آینده در محل های مشخص شده نصب می شود.

همچنین پس از پیگیری از هیئت مدیره مجتمع360واحدی اسلام آباد درخصوص مشکلاتشان ، سطل زباله در اختیار ساکنین قرار داده شده است خیابان جلو مجتمع آسفالت شده است و همچنین  در خصوص دیوار چینی با مشخص شدن پیمانکار و شروع کار توسط هیئت مدیره خود مجتمع ، شهرداری همکاری لازم در خصوص ماشین آلات و.... با ساکنین این مجتمع خواهد داشت .همانطور که اسماعیل موحدی نژاد در بازدید قبل هم بیان کرد تا زمان مشخص شدن و تعیین تکلیف شهرک پیامبر اعظم (ص) وتا زمانی که اداره مسکن و شهرسازی پای کار بیاید و تغییر و مراحل قانونی توسط مسکن و شهرسازی انجام شود ، شهرداری و خدمات شهری در زمینه مطالبات مردم و مشکلات بوجود آمده پای کار ایستاده است. همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس برای اینکه مسائل و مشکلات مردم ساکن در شهرک پیامبر اعظم (ص)به حداقل برسد ، همچنین برای حفظ آسایش و رفاه ساکنین واینکه برای مشکلات ریز و درشت  درگیر مسائل اداری بین مسکن و شهرسازی و شهرداری نباشند ، در زمینه جمع آوری زباله و سگ های بلاصاحبی که سرگردان هستند ، آسفالت و....فعالیت می کند.


پلینک گزارش در سایت دریانیوز:

http://www.daryanews.ir/news.php?id=37796&hilight=%D8%B1%D9%81%D8%B9%20%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%D8%B3%D8%A7%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%86%20%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9%20%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1%20%D8%A7%D8%B9%D8%B8%D9%85%20(%D8%B5)



adsتبلیغات
آخرین ویدیوهای داوطلب
img انعقاد تفاهم نامه رسانه های مطالبه گر

آخرین تصاویر داوطلب
img دیدار یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا با چهره های سرشناس استان در نمایشگاه مطبوعات سال1398 در غرفه روزنامه دریا
img دیدار یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا با چهره های سرشناس استان در نمایشگاه مطبوعات سال1398 در غرفه روزنامه دریا
img خبرگزاری تابناک: تفاهم نامه همکاری رسانه ای برای ارتقا مطالبه گری

آخرین اخبار داوطلب
img بازخورد يک يادداشت در روزنامه دریا: اتوبوس رفت
img دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس عنوان کرد: با جدیت پیگیر تعیین تکلیف حریم ۶۰ متری دریا هستیم
img پیگری های مکرر روزنامه دریا در خصوص حریم 60 متری دریا ادامه دارد // آقای استاندار! به موضوع حریم ۶۰ متر دریا ورود کنید
img خواجه عطا زیر ذره بین روزنامه دریا: تعمیر و نوسازی منازل محله خواجه عطا در بُن بست حریم ۶۰ متر دریا
img روزنامه دریا بررسی می کند: ساکنان محله خواجه عطا چشم انتظار اقدامات جهادی دادستان