menu خانه تصاویر ویدئوها اخبار کاربران اخبار سایت مقایسه رزومه‌های فعال راهنما قوانین سوالات متداول تماس با ما عضویت انتخابات فعال


اخبار کاربران
ارسال شده توسط یعقوب دبیری نژاد [داوطلب شورای شهر ششم]
تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ساعت : ۱۵:۳۷ | کد خبر : ۶۵

پیگری های مکرر روزنامه دریا در خصوص حریم 60 متری دریا ادامه دارد // آقای استاندار! به موضوع حریم ۶۰ متر دریا ورود کنید

پیگری های مکرر روزنامه دریا در خصوص حریم 60 متری دریا ادامه دارد  //   آقای استاندار! به موضوع حریم ۶۰ متر دریا ورود کنید چطور می شود برای انجام و ساخت چنین بازاری به این عظمت و به فروش رساندن قطعه زمینی بزرگی و اعطای سند به شخص دیگری از ماده و تبصره قانونی استفاده کرد، اما برای ساکنان مستضعف خیر؟ چرا باید اینطور باشد؟

ساکنان محلات خواجه عطاء و نایبند جنوبی از عدم دریافت سند املاک شان، مجوز تعمیر و نوسازی منازل خود به بهانه حریم ۶۰ متر دریا و یک بام و دو هوای اعطای سند و ساخت و ساز در حریم دریا و اعطای سند به اشخاص و نهادها به شدت از متولیان امر گلایه مند و ناراضی هستند.این در صورتی است که موضوع عدم دریافت سند املاک اهالی پس از گذشت ۲۲ سال از این حکایت نافرجام، ساکنان این دو محله از مسوولان و دستگاه ها دخیل در این امر قطع امید کرده‌اند و دیگر صبرشان به سر آمده و دست یاری را به سوی شما جناب استاندار که عالی ترین مقام اجرایی دولت در هرمزگان هستید دراز کرده‌اند و عاجزانه خواستار رفع این مشکل با تدابیر و راهکاری قانونی می‌باشند. این دو محله در حاشیه بلوار ساحلی و دربافت فرسوده شهری قرار دارند و خانه های اهالی نیاز به تعمیر و نوسازی دارند، اما متولیان به دلیل حریم ۶۰ متر دریا مجوز تعمیر و نوسازی را به ساکنان نمی دهند. حریمی که طبق قانون از آخرین مد دریا به فاصله ۶۰ متر از دریا تعیین شده است این در حالی است که خانه های اهالی خیلی بیشتر از این حریمی که در قانون مشخص شده فاصله دارند. اما این آخر ماجرا نیست و بگذارید موضوع را کمی بازتر و روشن ترکنم تا بهتر در جریان اجحافی که در حق ساکنانی که بیشتر شان از قشر ضعیف و دهک های پایین جامعه هستند قرار بگیرید تا یک طرفه به قضاوت نرویم و کلاه خود را قاضی کنیم.در این بین قطعه زمینی نسبتاً بزرگی که در محله خواجه عطاء جنب امداد نجات دریایی قرار داشت و از قضا در جوار همین منازل اهالی که به گفته متولیان درحریم قرار داشت و متلعق به یکی از نهادها بود دو سال پیش این نهاد قطعه زمین را با اعطای سند به شخصی به فروش رساند.

حال، سوالی که در ذهن اهالی مطرح و بی پاسخ مانده است که چرا به یک شخص اخذ سند هیچ مشکلی وجود ندارد، اما به ساکنانی که حتی فقط می‌خواهند منازل شان تعمیر و نوسازی شود بهانه های واهی وجود دارد؟ آیا این یک بام و دو هوا نیست؟ آیا قانون فقط برای اقشار ضعیف جامعه است؟ یا در این بین بازار جدید ماهی فروشان که احداث و دراوایل سال جاری افتتاح شد، آیا در حریم ۶۰ متر دریا نبود؟ که در این باره بارها و بارها شاهد واکنش تند امام جمعه و نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان از تریبون رسمی نماز جمعه نسبت به غیر قانونی بودن این بازار بودیم اما گوشی بدهکار این حرف ها نبود و نبود که نبود.چطور می شود برای انجام و ساخت چنین بازاری به این عظمت و به فروش رساندن قطعه زمینی به این بزرگی و اعطای سند به شخص دیگری از ماده و تبصره قانونی استفاده کرد، اما برای ساکنان مستضعف خیر؟ چرا باید اینطور باشد؟آیا هم چنین کارهای باعث بدبینی و احساس ناعدالتی در بین اهالی نسبت به دولتمردان نمی شود؟ جناب آقای همتی عزیز،ساکنان این دو محله توقع زیادی از جناب عالی ندارند و نخواهند داشت فقط کمی همت و برگزاری جلساتی که نتیجه را با یک ساز و کار قانونی اهالی بتوانند منازل خود تعمیر و نوسازی کنند و پیگیر اخذ سند مالکیت خود باشند و مانعی بر سر راه شان قرار نگیرد و دیگر هیچ.خانواده های که نسل اندر نسل در این محلات ساکن شده اند که حتی پیرانشان درگذشتن و جوانانشان در حال پیری هستند، اما همچنان این حکایت سرگردان باقی است و گویا عزمی برای حل شدن این مشکل جزم نیست.منازلی که قدمت ساخت آنها به ۴۰ الی ۵۰ سال هم می رسد و دچار فرسودگی شدیدی شدند و اگر خدای نکرده اتفاق ناگوار طبیعی مثل زلزله رخ دهد و خانه های فرسوده اهالی که اجازه تعمیر و نوسازی نداشتند و ندارند بر سر زن و بچه های شان آوار شود ، آیا آن وقت متولیان از آه و نفرین این ساکنان در امان هستند؟ یا بلکه متولیانمی خواهند با همان وام های «سه میلیونی» که سال گذشته براثر بارندگی به برخی ازساکنان قول دادند به یاری آن ها بشتابند؟

پس مسوولان عزیز، برای رضای خداوند هم که شده بیایید به جای این که توپ را در زمین یکدیگر پاس کاری کنید و اهالی را بیشتر از این از خود برنجانید، آستین همت را بالا زده و هر چه سریع تر به موضوع حریم با راهکارهای قانونی پایان دهید و درختی را که بعد از ۲۲ سال برای اهالی ثمر نداده را با تزریق امید و امیدواری و حل مشکل شان به ثمر بنشانید.استاندار محترم،اگر این مشکل اهالی به دستان شما گره گشایی شود و مدیران دستگاه های امر را پای کار بیاورید و دستور اکید بر رفع شدن این مشکل دهید و به ساکنان این محلات اجازه تعمیر و نوسازی را بدهند و مانعی برای اخذ سند مالکیت نداشته باشند می توانند از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند و منازل خود را نوسازی کنندهم مشکل اهالی حل و فصل می شود و هم سیمای شهری زیباتر‌ و باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان با ایجاد واحدهای صنفی مختلف کسب و کار و...می شود. اوایل سال گذشته بود که مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ه) هرمزگان از واگذاری املاک و زمین های تحت مالکیت این نهاد در این محلات خبر داده بود. وی در باره موضوع حریم ۶۰ متر دریا تاکید کرده بود که به محض تعیین تکلیف شدن این مبحث از سوی مسوولان، این نهاد باز این آمادگی را دارد تا زمین ها و املاک خود را‌ به اشخاص واگذار نماید.در پایان امید آن است که منازل اهالی که بیشتر از حریم ۶۰ متر دریا فاصله دارند با ورود شخص جناب عالی هر چه سریع تر و پیش از آنی که دیر شود به این موضوع ورود کرده و مدیران را پای کار بیاورید و به دستگاه ها دستور اکید دهید تا مشکل این ساکنان با راهکارهای قانونی مرتفع شود تا مرهمی بر دل زخم خورده این ساکنان شود.

 

 

http://www.daryanews.ir/news.php?id=35931&hilight=%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85%DB%8C