menu خانه تصاویر ویدئوها اخبار کاربران اخبار سایت مقایسه رزومه‌های فعال راهنما قوانین سوالات متداول تماس با ما عضویت انتخابات فعال


اخبار کاربران
ارسال شده توسط یعقوب دبیری نژاد [داوطلب شورای شهر ششم]
تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ساعت : ۱۲:۴۱ | کد خبر : ۶۲

با پیگری روزنامه دریا: مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان وارد گود شد

بعد از رسانه ای شدن داستان سرپناه بانوی بی پناه که روزهای متوالی در سرویس بهداشتی مسجد فاطمیه روزگار سپری می کرد، توسط خبرنگار روزنامه مطالبه گر دریا که همواره صدای بی صدای همشریان بوده است، اقداماتی جهت مرتفع کردن مشکلات این بانو توسط مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان انجام شد.

 بعد از رسانه ای شدن داستان سرپناه بانوی بی پناه  که روزهای متوالی در سرویس بهداشتی مسجد  فاطمیه روزگار سپری می کرد، توسط خبرنگار روزنامه مطالبه گر دریا که همواره صدای بی صدای همشریان بوده است، اقداماتی جهت مرتفع کردن مشکلات این بانو توسط مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان انجام شد.

  • ديروز بعدازظهر براي انجام يک سري از کارهاي شخصي به خيابان سيد جمال الدين اسد آبادي رفتم ، بعد از پایان کارها صداي تلاوت قرآن و اذان از بلندگوهاي مسجد فاطميه پخش شد.
  • برای اقامه نماز، خود را به مسجد رساندم و سراغ سرويس بهداشتي و وضو خانه را گرفتم و بعد از وضو گرفتن به طور اتفاقي چشمم به کتري آبجوش، لحاف، پتو، بالشت،پيک نيک،روغن، ماهي تابه و وسايل مختصر ديگري افتاد که در راهرویسرويس بهداشتي وجود داشت ، با خودم فکر کردم مگر اين وسايل جايشان اينجاست ؟ بعد از خارج شدن از سرويس بهداشتی خانم قد کوتاه و خميده ای را ديدم که جلوي درب سرويس بهداشتي مسجد فاطميه روي صندلي چوبي قديمي نشسته بود و غير مستقيم از نمازگزاران تقاضاي کمک مي کرد؛ چون نماز جماعت شروع شد وقت نشد علت وجود آن وسايل در سرويس بهداشتي و حضور آن خانم در اين مکان را جويا شوم.
  • بعد از اقامه نماز دوباره خود را به آن خانم رساندم و پس از سلام و احوال پرسي، علت وجود وسايل فوق و تقاضاي کمک از نماز گزاران را پرسيدم اول از پاسخ دادن واهمه داشت ، بعد از اینکه خودم را خبرنگار معرفی کردم بسيار خوشحال شد و گفت: شايد به کمک شما مشکلم حل شود ولي به شرطي به سوالات شما پاسخ می دهم که از چهره من عکس نگيريد. من هم با قبول شرط گذاشته گفتم: هدف از این گفتگو رساندن مشکل شما به گوش مسئولان است.
  • خانم که خود را کنيز معرفي کرد به شرح حال کوتاهي از خود پرداخت و گفت: بنده زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره) هستم و درآمدم از مستمري کميته امداد و يارانه است که به زحمت به ماهي 210 هزار تومان مي رسد. آيا امروزه اين مبلغ کفاف زندگي با اين همه گراني را مي دهد؟ سر پناهي براي اقامت ندارم و به دليل فقر و گرفتاري شديد و از روي ناچاري مجبور هستم بعد از اينکه شهروندان از سرويس بهداشتي استفاده کردند، بعد از نظافت سرويس هاي بهداشتي مسجد «فاطميه» درآنجا زندگی کنم . چه کسي حاضر است در سرويس بهداشتي با آن بوي بد و وضع اسفبار منزل کند؟ آیا از مسئولان امرکسي پيدا مي شود مشکل سکونت من را حل کند؟ از دستگاه ها و نهادهاي متولي و خيرین از جمله استانداري،فرمانداري،کميته امداد و ... عاجزانه تقاضا دارم سر پناهي براي من تهيه کنند که خير دنيا و آخرت را در بر دارد. اين خانم خاطر نشان کرد: به همراه شوهرم چندين سال قبل در محله ي طلابند بندرعباس اتاقي را اجاره کرده بوديم و وسايل ضروري براي زندگي از جمله فرش،کولر،يخچال و ... داشتيم؛ اما يک روز در نبود ما وسايل منزل را سرقت کردند همان زمان شکايت کردیم اما وسايل سرقت شده پيدا نشد. اکنون شوهرم فوت شده و عمده مشکل بنده تهيه يک اتاق وامکانات اوليه براي يک زندگي ساده است.اين خانم به مشکل ديگري اشاره کرد و گفت: الان دچار بيماري ديسک کمر هستم و شديداً درد مي کشم ولي پولی براي درمان ندارم. وي افزود: در آخرين سفر رئیس جمهور به هرمزگان نامه اي با شرح مشکلاتم به به دکتر روحاني نوشتم و به امید حل مشکل، نامه را به محل تعيين شده بردم . در جواب گفتند برو از طريق سامانه 111 سامد مشکلت را بيان کن. بعد از بازگو کردن مشکل خود ،کارشناس سامانه گفت: جواب نامه را به شما ابلاغ مي کنيم؛ مدت زمان زيادي است که مي گذرد هنوز جوابي دريافت نکرده ام و منتظر جواب مسئولان هستم .
  • کنیزخانم می گوید: بارها و بارها براي دريافت کمک به کميته امداد منطقه يک مراجعه کردم ولي جواب درستي ندادند و فقط بعد از سه سال رفت و آمد به شرط آوردن ضامن رسمی مبلغ پنج ميليون تومان وام اختصاص دادند، چون ضامنی هم نداشتم آن وام به سرانجام نرسيد.
  • براي پيگيري و رفع مشکل کنیز خانم به سراغ علي الهياري مدير کل کميته امداد امام خميني (ه) رفتم و پس از استقبال گرم الهیاری مشکلات و شرح مختصري از وضع زندگي کنیز خانم که عمده مشکلش تهيه مسکن، وسايل ضروري و ابتدايي زندگي و درمان بود پرداختم و مديرکل هم که با دقت شرح ماجرا را دنبال می کردد بعد از شنيدن حرف هايم و ماجرای زندگی کنیز خانم، گفت: اول بايد صحت و سقم اين موضوع مشخص شود که آيا اين خانم مددجو کميته امداد است يا خير واگر که مددجو باشد حتما و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلاتش بصورت اورژانسي اقدام خواهد شد.
  • دستورات اورژانسي مدير کل براي حل مشکل کنیز خانم
  • مدیرکل کمیته امداد هرمزگان پس از تماس با مکاري رئيس کميته امداد منطقه يک بندرعباس دستور داد تا همين امروز شخصاً به همراه خبرنگار روزنامه دريا از اين محل بازديد و نسبت به بررسي اين موضوع و رفع مشکل کنیز خانم اقدامات فوري انجام گيرد.
  • بعد از دستور مدير کل براي حل اين موضوع راس ساعت چهار بعد از ظهر به همراه مکاري رئيس کميته امداد منطقه يک از سرويس هاي بهداشتي مسجد فاطميه بازديد کردیم و در طي اين بازديد بعد از بررسي و مشاهدات عيني، مکاری رئيس کميته امداد منطقه يک از مشکلات کنیز خانم آشفته شد و قول داد تا در حداقل زمان ممکن با تهیه ي محل اسکان اضطراری، فراهم کردن وسايل ضروري و ابتدايي زندگي، متقبل شدن تمام هزينه هاي درمان و اختصاص وام ضروري برای کنیز خانم بخشی از رنج های این بانوی آبرومند را جبران نماید.
  • اميد است طبق سفارش هاي صريح قرآن کريم و احاديث معصومين (ع) و وظيفه ي انساني خود، کمک و رسيدگي به فقرا و محرومان و نيازمندان واقعي، سر لوحه کارهايمان باشد.
adsتبلیغات
آخرین ویدیوهای داوطلب
img انعقاد تفاهم نامه رسانه های مطالبه گر

آخرین تصاویر داوطلب
img دیدار یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا با چهره های سرشناس استان در نمایشگاه مطبوعات سال1398 در غرفه روزنامه دریا
img دیدار یعقوب دبیری نژاد مدیر مسوول روزنامه دریا با چهره های سرشناس استان در نمایشگاه مطبوعات سال1398 در غرفه روزنامه دریا
img خبرگزاری تابناک: تفاهم نامه همکاری رسانه ای برای ارتقا مطالبه گری

آخرین اخبار داوطلب
img بازخورد يک يادداشت در روزنامه دریا: اتوبوس رفت
img با پیگیری روزنامه دریا شهرداری وارد عمل شد: رفع برخی از مشکلات ساکنین شهرک پیامبر اعظم (ص)
img دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس عنوان کرد: با جدیت پیگیر تعیین تکلیف حریم ۶۰ متری دریا هستیم
img پیگری های مکرر روزنامه دریا در خصوص حریم 60 متری دریا ادامه دارد // آقای استاندار! به موضوع حریم ۶۰ متر دریا ورود کنید
img خواجه عطا زیر ذره بین روزنامه دریا: تعمیر و نوسازی منازل محله خواجه عطا در بُن بست حریم ۶۰ متر دریا